Vydařené čínské IPO JD.com

Včera na Nasdaq vstoupila další technologická společnost z Číny. Přestože již od počátku roku se nejvíce diskutují IPO Alibaba a také Weibo, v pozadí zůstal další velikán – JD.com.

JD.com je druhým největším čínským ecommerce webem, který v Číně zaostává pouze za jasnou jedničkou Alibaba, která kontroluje 80 % trhu. Společnost v loňském roce i přesto vykázala tržby více než $20 miliard. JD.com se podobá v mnohém Amazon (AMZN) a to zejména v tom, že stále ještě nedosahuje zisku a pouze navyšuje tržby. Tržní kapitalizace pro akcie JD.com je po ocenění IPO $26 miliard, což je o něco více než desetina Alibaba. Stejně tak IPO JD.com na trh upsalo $1,8 miliard, což je přibližně desetkrát méně v porovnáním s očekáváním na Alibaba.

IPO JD.com je důležité zejména v tom, že by mělo stanovit náladu na trhu před dlouze očekávaným IPO Alibaba a připravit trh. Překvapivě toto IPO slavilo značný úspěch, když akcie během prvního dne obchodování zhodnotily o více než 10 %. Čínský ecommerce je tedy mezi západními investory populární a lze očekávat úspěch Alibaba, jelikož se jedná o jednu z nejvíce a nejrychleji rostoucích společností světa.

Americký trh pojal další velkou čínskou rybu a stále pln očekávání vyčkává na tu největší.

JD.com akcie